說到A Cappella(阿卡貝拉)...
就不能不提起...
我很喜歡的一首歌...
Flying Pickets的Only You...
也曾經被台灣歌手...
陳予新翻唱為"只要你想起我"...

完全都是以人聲的感覺...
真的很好聽...
非常棒呢...

A Cappella簡介(點我點我)

BTW...
陳予新的"只要你想起我"...
是多年前一部偶像劇"月光森林"的主題曲...
由張本渝跟吳克群和馬志翔主演...
還有本多RURU跟陳予新唷...
還算蠻清新的一齣戲...
我還有這張原聲帶咧...
呵呵~~^^


MV版


陳予新_只要你想起我版





Only You

Looking from a window above
It's like a story of love
Can you hear me
Came back only yesterday
We're moving farther away
Want you near me
All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew
Only you

Sometimes when I think of your name
When it's only a game
And I need you
Listen to the words that you say
It's getting harder to stay
When I see you
All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew
Only you

All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew
Only you

All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew
Only you

All I needed for another day
And all I ever knew
Only you

All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew
Only you

All I needed was the love you gave
All I needed for another day
And all I ever knew
Only you





只要你想起我(華視"月光森林"主題曲)
作詞:姚謙 作曲:Vince Clarke

讓我們玩開心一點 別把故事扯遠 現在今天
讓我們笑大聲一點 我在你的身邊 現在永遠

如果不小心說了再見 如果不小心你忘了我
只要你能快樂 無所謂

讓我們更勇敢一點 在各自的明天 現在就準備
讓我們變大方一點 接受所有的改變 現在就向前

如果不小心說了再見 如果有時候你想起我
只要你能快樂 這才對

如果不小心說了再見 如果不小心你忘了我
只要你能快樂 無所謂

讓我們更勇敢一點 在各自的明天 現在準備
讓我們變大方一點 接受所有改變 現在向前

如果我們不小心說再見 如果有時候你想起我
只要你能快樂 這才對



英文歌詞來自:http://tw.knowledge.yahoo.com/question/question?qid=1007071105109
中文歌詞轉載來自 ※Mojim.com 魔鏡歌詞網
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 evilkiller 的頭像
    evilkiller

    evilkiller的部落格

    evilkiller 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()